کولوکیشن چیست

کولوکیشن یا میزبانی مشترک نوعی سرویس میزبانی است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد تجهیزات فناوری اطلاعات خود را در دیتاسنتر قرار دهند. شرکت‌هایی که تمایل به نگهداری سرورهای خود دارند اما به امکانات دیتاسنتر مدرن مانند امنیت پیشرفته و زیرساخت‌های پشتیبانی نیازمندند، اغلب این گزینه را انتخاب می‌کنند.

در مدل کولوکیشن، به جای اینکه سرور را خریداری یا اجاره کنید، آن را به دیتاسنتر منتقل می‌کنید و تنها برای فضای اشغالی توسط سرورتان پرداخت می‌کنید. این امکان را به شما می‌دهد که بر سخت‌افزار و بسته به انتخاب، بر نرم‌افزار خود کنترل داشته باشید.

خدمات کولوکیشن شامل فراهم آوردن فضای لازم، سیستم‌های خنک‌کننده، تأمین برق، پهنای باند و تدابیر امنیتی می‌باشند، که مشتریان می‌توانند با اطمینان سرورهای خود را در این محیط‌ها مستقر کنند. این فضاها معمولاً شامل رک‌ها، کابینت‌ها، قفس‌ها یا حتی اتاق‌های اختصاصی است و برخی دیتاسنترها علاوه بر این خدمات ذخیره‌سازی مدیریت شده را نیز ارائه می‌دهند.

هر شرکت میزبانی مجموعه‌ای متفاوت از خدمات و ویژگی‌ها را برای کولوکیشن عرضه می‌کند، با این حال، کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا در ارائه این خدمات پیشرو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد